Migrosta Yenilikler

Sıkça Sorulan Sorular

1. Para transfer etmek istiyorum. Hangi mağazalardan bu işlemleri gerçekleştirebilirim?

2000 TL’ye kadar olan tüm para gönderim ve para alım işlemlerimizi 81 ilde bulunan tüm Migros, 5M, Mjet ve POjet mağazalarımızdan gerçekleştirebilirsiniz. 2000 TL ve üzeri gönderim ve alım işlemleriniz belirli Migros mağazalarında gerçekleştirebilirsiniz. Mağaza listesini görmek için tıklayın.

2. Nasıl para gönderebilirim?

Kasalarımızdan fotoğraflı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası içeren resmi kimlik belgeniz, cep telefonunuz ve alıcının GSM numarası ile Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde bulunan Migros mağazası veya iş ortağımız Gönderal’ın temsilciliklerine para gönderebilirsiniz. Belirli mağazalarda gerçekleştirebileceğiniz IBAN’a gönderim işlemi için fotoğraflı kimlik belgeniz, cep telefonunuz, alıcının ad ve soyadı, GSM numarası ve IBAN’ı ile işlem yapabilirsiniz. Mağaza listesini görmek için tıklayın.

3. Gönderilen parayı nasıl alabilirim?

Fotoğraflı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası içerir resmi kimlik belgesi ve gönderici tarafından size iletilecek işlem referans numarası ile Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinden herhangi bir Migros mağazasına yapılan gönderim işlemine konu tutarı alabilirsiniz.

4. Para transfer hizmetinden faydalanabilmek için hangi resmi kimlik belgeleri ibraz edebilirim?

Her biri fotoğraflı ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası içerir olacak şekilde:

  • Nüfus Cüzdanı (Eski)
  • Nüfus Cüzdanı (Yeni)
  • Sürücü Belgesi (Eski)
  • Sürücü Belgesi (Yeni)
  • Pasaport
  • İkametgah Belgesi

5. Para transfer hizmetini nerelerde kullanabilirim?

Migros’tan aldığınız para transferi hizmeti ile Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde bulunan Migros mağazası veya iş ortağımız Gönderal’ın temsilciliklerine para gönderebilir veya Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinden herhangi bir Migros mağazasına yapılan gönderim işlemine konu tutarı alabilirsiniz.

6. Para transfer işlemlerimi hangi saatlerde gerçekleştirebilirim?

Hem gönderim hem de alım işlemlerinizi mağazalarımızın açık olduğu herhangi bir saatte gerçekleştirebilirsiniz. Mağaza açılış kapanış saatlerini öğrenmek için tıklayın. Yalnızca IBAN’a gönderim işlemlerinde bankaların EFT saatlerine dikkat etmeniz gerekmektedir.

7. Para transferi hangi döviz cinsi ile yapılabilir?

Para transferi işlemlerinizi yalnızca Türk Lirası ile gerçekleştirebilirsiniz.

8. Para transferi işlemlerinde hangi ödeme tipi geçerlidir? Kredi kartı geçerli midir?

Göndereceğiniz tutar mevzuat gereği yalnızca nakit olarak tarafınızdan tahsil edilir, alacağınız tutar yalnızca nakit olarak tarafınıza teslim edilir. Kredi kartı, Money veya diğer ödeme tipleri ile para göndermeniz veya almanız mümkün değildir.

9. Para göndermek/almak istiyorum ancak banka hesabım yok, yine de gönderebilir miyim/alabilir miyim?

Migros kasalarında yapacağınız para gönderiminde veya alımında herhangi bir hesaba veya bankaya ihtiyaç duymadan transfer işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

10. Migros’tan banka hesaplarına havale yapabilir miyim?

Belirli Migros mağazalarından para göndermek istediğiniz kişinin IBAN numarasına para gönderim işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Mağaza listesini görmek için tıklayın.

11. Bankadan Migros’a gönderilen tutarı mağazalarınızdan alabilir miyim?

Banka hesaplarından Migros mağazalarına para gönderim işlemi yapılamadığından, alım işlemini de gerçekleştiremezsiniz.

12. En fazla kaç TL’ye kadar para transferi yapabilirim?

Belirli Migros mağazalarından 7.000 TL’ye kadar gönderim ve alım işlemlerinizi gerçekleştirilebilirsiniz. Mağaza listesini görmek için tıklayın.

13. Para transferi ne kadar süre içerisinde gerçekleşir?

Para transfer işlemi kasada sonlandıktan sonra cep telefonunuza ve alıcıya iletilen SMS’te yer alan referans numarası ile alıcı hemen tutarı tahsil edebilir. Aynı şekilde tarafınıza para gönderimi yapıldığına dair SMS bildirimi aldığınız andan itibaren para alım işleminizi de gerçekleştirebilirsiniz.

14. Alıcı sorun yaşarsa ne yapmalıyım?

Referans numarasını kontrol ediniz ve alıcıya doğru referans kodu gönderdiğinize emin olunuz. Alıcının doğru alım noktasında olduğundan emin olduktan sonra sorun çözülmezse transfer işlemi gerçekleştirdiğiniz mağazaya giderek yetkiliye danışabilir ya da 444 10 44 çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

15. Göndereceğim tutar için herhangi bir işlem hizmet ücreti var mıdır? Ne kadar olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Para transferi işlem hizmet ücretleri tablosuna buradan ulaşabilirsiniz.

16. İşlem hizmet ücretini hangi ödeme tipleriyle ödeyebilirim?

İşlem hizmet ücretini nakit, banka kartı, kredi kartı, Money, ön ödemeli kartlar ile ödeyebilirsiniz.

17. Para transferi iade işlemini nasıl ve nerede yapabilirim?

İade işlemini 0850 215 0955 Gönderal Çağrı Merkezi üzerinden oluşturacağınız işlem iade talebi onaylandıktan sonra para transferi gerçekleştirdiğiniz mağazadan gönderim işlemi sırasında tarafınıza teslim edilen fişleri ibraz ederek gerçekleştirebilirsiniz.

18. Para transfer hizmeti için ödemiş olduğum işlem hizmet ücretinin iadesini alabilir miyim?

İşlem hizmet ücretinin iadesi yapılamamaktadır.

19. Para transferi yapabilmek için herhangi bir yaş sınırı var mıdır?

Para transfer hizmetini 18 yaş ve üzerindeki müşterilerimiz gerçekleştirebilmektedir.

20. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayanlar da para gönderip alabilir mi?

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olunmaması durumunda Yabancı Kimlik Numarası içerir belgeyle gelen müşterilerimize para transferi hizmeti verilebilir.